Att tala i sömnen innan man lärt sig prata

Amy ridandes på en "vovve" i leksaksaffären
 
Min lilla dotter förstår en massa ord nu när hon är ett helt år gammal. Men det är bara två ord som hon själv har lärt sig prata. Igårkväll hörde jag henne för första gången prata i sömnen.
 
Först hörde jag en smäll utanför hotellrummet, har ingen aning om vad det var. Men då vänder och vrider hon sig i sängen och säger sakta: "ojdååå"... Lite senare hör min man henne rabbla en lång mening som låter som tungotal, sedan utbrister hon: "vovve!". Det är dessa två ord hon använder frekvent till allting just nu. Varenda gossedjur hon ser är en vovve, och så fort hon tappar något i golvet så är det "ojdå". :)

Kommentarer:

1 Terése:

Vilken sötnos!

... och vad spännande att du bor i Indien. Det är ett fantastiskt land. Allt det bästa och sämsta samlat på samma ställe. Har en vän som har jobbat i Indien som volontär, och jag har själv varit i landet. Dock bara på semester.

Svar: Jamen precis så är det: Det bästa och sämsta på samma ställe. Kunde inte sagt det bättre själv! Kul att du tittade in.
Hannah

Kommentera här: