Underbara stackars barn

Säg hej till barnen i Kolkata!
Det är två saker som fångar ens hjärta när man åker dit och ser deska små liv. Det ena är att de är så fruktansvärt söta så man bara vill krama om dem och pussa på dem. Det andra är den empati man drabbas av när man ser vilka grymma omständigheter de lever i. Många av dessa barn lever på gatan och inte alla har föräldrar. Inte alla går i skolan. De flesta får jobba hårt för att överleva. De lever i en rent utsagt omänsklig tillvaro. Det är blandade känslor man drabbas av när man rör sig bland dessa underbara stackars barn.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Robin:

Egentligen så borde fler åka och se hur de faktiskt har det. Så att de förstår hur bra de själva faktiskt har det...

2 Karolin:

Hej Hannah!
Jag skulle gärna vilja fråga dig massa frågor!
Är precis som du intresserad av att förändra världen till det bättre.
Brinner för barn så klart, men extra mycket för flickor. Jag vill göra skillnad på riktigt och inom 3 månader så har jag sålt allt jag äger för att göra mitt livs resa. Skulle uppskatta oändligt mycket om du berättade allt om din egna resa, om indien och ditt jobb!

Mvh Karolin

Svar: Hej karolin! Visst jag berättar gärna!
Hannah

3 Johan:

Hej! Mitt namn är Johan Larsson och jag befinner mig för nävarande på ett
produktionsbolag i Stockholm där vi håller på och arbetar med utveckling och
research inför ett tv-program som kommer att sändas på en stor svensk tv-kanal
under 2015.

Jag söker nu familjer till detta tv-program, som kommer att handla om svenska
familjer som flyttat utomlands för att skapa ett nytt liv.

Jag läste din blogg och tycker den verkade intressant. Om du tycker något av det jag sagt verkar spännande så hör gärna av dig!

Om inte, så kanske du känner till någon annan familj som du tror skulle passa? Det kan vara att du följer resebloggar eller utlandssvenskar som bloggar om sitt liv i något land utanför Sverige.

Med vänliga hälsningar
Johan Larsson


Svar: Hej! Det låter ju spännande men jag vill gärna höra vad det är jag förväntas göra isåfall.
Hannah

Kommentera här: