Att uppskatta det lilla

Vi är tillbaka i Indien igen efter ett ovanligt långt besök hemma i sverige. Jag kom hem för ca två veckor sedan men har helt enkelt haft annat för mig än att sitta här och uppdatera.
 
Jag har bland annat försökt acklimatisera mig här nere igen, och det tål att tilläggas att det är ovanligt varmt i år för att vara maj/juni. Jag har även hunnit med att bli bjuden på dejt ute i en restaurang vid havet (av min egen man såklart;)), och det kan man säga var en av höjdpunkterna hittills.
 
En annan höjdpunkt var när vi för första gången testade grilla på vår lilla mini-grill som jag på något sätt lyckades ta med mig från sverige (jag brukar ta med mig de mest knasiga saker man kan föreställa sig från sverige varje gång jag reser, men det är en annan historia). Vi fick en påse grillkol för ca 8 svenska kronor, marinaden hade jag med mig från sverige men det går såklart köpa bbq-sås även här. Det tog ett tag att få till glöden men det var det värt. :) Vi hade grillkväll hemma hos Donnies mamma till sent på natten och det spelade helt plötsligt ingen roll att det var 30 grader utomhus längre. :) Det var helt underbart gott!
 
Om du läser det här och tycker att jag låter överdriven eller fjantig så tycker jag att du ska prova att bo utomlands i tre år, sedan vill jag gärna höra vad du tycker. :) Själv tycker jag att det är fantastiskt fint att kunna uppskatta de små sakerna i livet och ta vara på sådana stunder. Dessutom krävs det ganska mycket mod eller styrka för att flytta till något främmande land såhär. Den styrkan har jag fått be Gud om flera flera gånger, speciellt nu sista året. Jag har inte haft den naturligt i mig själv, men den har kommit till mig många gånger på ett övernaturligt sätt, och det är jag så tacksam över. Men jag tror också att styrka kan infinna sig hos den som lär sig att se det positiva i allt, och njuta av det lilla. Jag har mina dåliga dagar men en sak som jag är tacksam för är att jag kan njuta av det mesta idag, speciellt regnskurar, vind och grillad mat ;). Jag kan bli helt tokig över en god smörgås eller en perfekt latte. Jag ryser av glädje när jag ser snö varje gång jag besöker Sverige under vintern. Jag hoppas och tror att jag ska fortsätta uppskatta det lilla även om det skulle komma en dag då jag har allt, bor på det perfekta stället och inte saknar något alls. Jag vill inte bli bortskämd eller hamna i "mer-smakar-mer-fällan".
 
Vad har du att vara tacksam över?
 
 
 

Kommentarer:

1 Adam:

Du har rätt Hanna,
And by the way, efter mer än samanlagt 10 år i Sverige, har jag äntligen hittat bra bröd, som jag kan verkligen uppskatta.

Svar: Haha det låter ju helt underbart! Vad är det för bröd? :)
Hannah

Kommentera här: