Indisk blåbärscheesecake

De som känner mig väl vet att jag är lite svag för bär av olika sorter; hallon, jordgubbar, blåbär osv. Närhelst jag är hemma i Sverige så är det min power-berry-smoothie som gäller som morgonrutin varenda eviga morgon (Amy däremot hatar bär). Så det är lite tråkigt för mig att just bär är så svårt att få tag i i Indien, och många av mina bakverk innehåller istället mango och passionsfrukt som också förresten är väldigt gott. Men idag tänkte jag att jag skulle pröva mig på Leilas New York blueberry cheesecake. Amy fyller år på torsdag så jag måste hitta på någon slags tårta. Torkade blåbär finns att köpa här så jag lade dem lite i blöt och toppade sedan kakan med. Istället för kesella tog jag yoghurt och istället för Philadelphia ost så hittade jag någon liknande "creme cheese", dock med en lite annorlunda smak, men ändå helt ok. Man får ha lite fantasi när man bakar utomlands. Men vi får helt enkelt se hur det blir.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 linda:

Såg ju suveränt ut ju!

Kommentera här: