Två trevliga veckor tillsammans med Linn

Har haft besök av en person som jag har känt väldigt väldigt länge. I princip sedan hon kom ut ur sin mammas mage. Linn har varit här och vi har flugit runt i Trivandrum och roat oss som riktiga turister.

Först åkte vi till Varkala, en strand som ligger nedanför en stor klippa. Vi bodde i småstugor och hade det riktigt trevligt där vid havet. Sedan har även åkt båt på små "backwaters" i Poovar, gått på zoo, hängt i stan och gjort annat kul. Det är inte ofta jag träffar vänner här i Trivandrum, jag känner inte så många i min egen ålder ännu, så det kändes bra att hon kunde komma och hälsa på.
Varkala Beach
Här bodde vi fyra dagar. Fyra var perfekt!
Vågorna var faktiskt större än vad de ser ut på bilden.
Linn och jag, nöjda över solen!
The cliff beach
Ja, vildhundarna måste ju också få ta det lugnt.
Linn prutar ner kläder i en "butik" vid strandkanten. Den här kvinnan var ganska bestämd och svårprutad.
Att åka buss tillbaka var inte så farligt som vi hade föreställt oss. Bilden ser brutal ut men faktum är att det var ganska trevligt och kul. Billigt var det också, hela resan gick på dryga 5 svenska kronor.
 
Poovar
Här har jag varit flera gånger tidigare med Donnie. Det är ett fint ställe med kanaler som man kan åka båt på. Det tar ungefär två timmar och är en väldigt avstressande och kul upplevelse, och man kan dessutom få syn på rätt intressanta fåglar och djur. Vi körde bland annat förbi en badande ko och en simmande ankfamilj (eller vad det nu var för fågel).
 
En paus på "estuaryn" med kokosvatten.
 
 
 
Donnie
 
Linn
 
Solen börjar gå ner.
 
En indisk man som sitter och tar det lugnt
 
Här säljs det kokosnötter även på vattnet
 
 
Zoo
Vi gick även på zoo, och kom in för 10 rupees. Ca 1,50 svenska kronor... Inte dåligt för en tre timmars vandring på zoo. De hade bland annat tigrar, lejon, zebror, flodhästar och apor.
 
Trevliga luncher hade vi också. Denna restaurang är faktiskt startad av en svensk kvinna från Stockholm.
 
På en av våra långa promenader upptäckte vi att det stod massa människor och verkligen tittade med fast blick på oss, så vi stannade vi för att ta kort med dem, men då tittade de flesta bort... :(
 
En fin moské i en korsning nära där vi bor. I den korsningen finns både en moské, en kyrka och ett tempel. Det är därför känt som en plats av religiös tolerans.
 
Ja, här är kyrkan också. Indien har sina fina ställen.
 
Igårkväll fick jag tvärr säga hejdå till Linn efter två veckor. Men vi hade väldigt kul och det var som sagt skönt att träffa någon i min ålder som dessutom pratar svenska. Det är inte ofta det händer härborta på andra sidan jorden! ;)