Tillbaka från ett års bloggpaus

Hej igen bloggen!
Nu var det lite mer än ett år sedan jag bloggade sist. Inte för att jag planerade en bloggpaus, men på grund av allt som hänt runtom mig så har jag varken orkat eller velat blogga längre. Egentligen hade jag ju knappt ens hunnit starta bloggen innan jag slutade.

Hursomhelst, mycket har hänt, men den kanske allra största förändringen i mitt liv var den 25:e september 2012 då jag födde vår dotter, Amy. Henne kommer ni nog få se någon bild på snart, men inte idag, för klockan är halv 12 på natten och jag orkar inte leta bilder.

Idag träffade jag två franska tjejer på mataffären. De var otroligt trevliga, och bröt helt mot mina fördomar angående franska människor. Det sägs ju att de knappt talar engelska och är ganska otrevliga av sig. Men dessa två var väldigt pratglada och bjöd mig till en "get-together" för utlänningar i Trivandrum (tänk att jag är en utlänning, vad konstigt det låter att säga så). Det kallas TGIF (Thank God It's Friday). Får se om jag går. Jag har ju fortfarande inte riktigt skaffat mig några riktiga vänner här nere så det kanske vore en bra idé.

En annan sak som hände idag var att jag upptäckte en annan "svensk-i-Indien-blogg", nämligen Jennifer.
Det första jag ser när jag öppnar hennes blogg är en bild på Varkala, det är ju nära där jag bor ju!
Kul att se dig Jennifer!
 
Vi får se om jag återkommer imorgon, tills dess, godnatt!

Kommentarer:

1 Jennifer - på äventyr i Indien:

Oj vad glad jag blev över din kommentar och din blogg! Bor du i Trivandrum?
Jag har varit i Indien i 3.5 månad nu och bor i Kochi. Varkala var ett magiskt litet paradis ja, så vackert!
Hur länge har du bott i Indien och hur hamnade du här från första början? Kul att du börjat blogga igen - jag ser fram emot att läsa det! :)

Svar: Hej! Tack för din kommentar Jennifer! Jag har bott i Indien lite mer än två år nu, och anledningen till att jag flyttade hit var att jag gifte mig och min man är härifrån. Vi bor i Trivandrum med vår dotter på 1 år. Om jag har vägarna förbi Kochi så ska jag definitivt höra av mig! Vi planerade att fara dit och shoppa denna vevkan men vi var tvugna att åka till Delhi istället. Stor kram!
Hannah

2 Jennifer - på äventyr i Indien:

Vad spännande. Det finns så mycket jag vill fråga om hur det är att bo en längre tid i Indien - om du saknar Sverige? Planerar ni att bo kvar här? Oj Delhi! Ja du får absolut höra av dig om ni har vägarna förbi här, du kan lägga till mig på facebook https://www.facebook.com/jennsandstrom :)
Kram!

Svar: Ja absolut saknar jag Sverige, varje dag! Men det ar sant man far leva med ibland. Vi planerar anda att fortsatta leva har i Kerala, det ar har vi har vart hem nu. Men Sverige finns alltid kvar, vi reser dit tva ganger per ar och halsar pa, oftast en manad eller langre. Sen vet man aldrig vad framtiden har med sig. Kanske kanske att vi far bo dar nagong gang ocksa. Jag ska lagga till dig pa facebook! Stor kram
Hannah

Kommentera här: